Älsklingar <3

3 februari. Februari- visst, fortfarande vinter, snöigt, kallt och jävligt, men ändå. Om en månad är det i alla fall mars och enligt visan man sjöng i lågstadiet; "Mars, april har  knopp i håret..." - känns det ju en liten gnutta hoppfullt i alla fall. Februari är ju drygare än få månader men mars blir nog desto bättre: vår (!) och  ultratljud (den tredje!!!). Till och börja med. Sedan får man ju se vad som händer :)

Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag, har bara otroligt långtråkigt. Skulle egentligen ha jobbat mellan 14 och 18 men små, små sammandragningar, halsbränna, illamående och magont fick mig att välja att stanna hemma. Oj oj oj, vad jag klagar, det är ju nästan så man låter som en man. För jag menar, syndromet DEN MANLIGA FÖRKYLNINGEN, den är ju inte nådig den. Har ju såklart aldrig upplevt den själv men jag har hört att den ska vara värre än en förlossning. MINST! Ja, det är väl tur man är kvinna då, haha ;) Dessutom börjar jag bli en riktig tjockis, men det får väl vara okej for now. För inte kan väl jag hjälpa att den lille gillar pannkakor och det andra med det tredje <3


Älskling 1 (Vecka 15)

"Din bebis är denna vecka ungefär 11 cm lång och väger omkring 68-94 gram. Såhär dags i graviditeten kan du enkelt se att du är gravid, och om du har kläder som följer kroppen så kan antagligen andra också se att du är gravid. Du kan sannolikt känna din livmoder någon decimeter under naveln.

Den fantastiska utvecklingen fortsätter i en rasande fart och bebisen ser mer och mer ut som en färdig människa för varje dag. Då fostrets hud är så tunn kan du se blodkärlen genom den. Bebisen täcks nu av lanugohår, som dock kommer att försvinna innan förlossningen. Håret på huvudet och ögonbrynen fortsätter att växa. Vissa bebisar föds nästan helt utan hår, medan andra redan har en liten kalufs!

Om du gör en ultraljudsundersökning vid den här tiden så kanske du får se din bebis suga på tummen. Skelettet fortsätter att hårdna genom att binda till sig kalcium. Det är enkelt att förstå varför kalcium är så viktigt i kosten under graviditeten!

Bebisen har en betydande rörlighet och kan böja armarna vid armbågarna och forma handen till en knytnäve."



Älskling 2



Älskling 3

Bebis, Älskling och Gino; ni är allt jag någonsin behöver och så otroligt mycket mer än vad jag kunde vänta mig att få. Jag älskar er så fruktansvärt mycket, ni är det absolut bästa som har hänt mig <3


Tess <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0